понеділок, 22 квітня 2019 р.

Марія Козлова / Marija Kozlova. Вірші зі збірки "Nеабищо the best"

Marija Kozlova

Ty

Ty kryvavysh mo¿my ochyma
² rozbryzkuºsh dushu v pov³tr’a
Ty vbyvaºsh z³rky — p³l³´rymy
Ty shchezaºsh (takozh nepom³tno...)

Ty ³desh z-pom³zh t³l, z-pom³zh t³nej —
Zrozum³lyj. Prostyj. Nedos’azhnyj.
Jak ne ja, tod³ xto zh tebe zc³lyt’?
Jak ne ja, tod³ xto tob³ skazhe?

Chorne znyshchuºsh, b³le ³ s³re
² vkolovs’a nepravdoju v v³ch³.
Ty znev³ryvs’a. V³rno? Ne v³r’u!
... Ty zakresl’uºsh des’atyr³chch’a...

Ty nenavydysh tr³shchyny v stel³.
Ty c³luºsh, pl’uºsh ³ sm³ºshs’a.
Ty rozkol’uºsh sny, st³ny, skel³
² nad³ºshs’a, shcho ne prosneshs’a...

—«—
N³vechysh — ³ — jdesh sob³ dal³...
Shcho tob³ ja — l³d proty stal³...
Ne rozum³ºsh, shcho ty plekaºsh,
Shcho v³ddaºsh, shcho ty vtrachaºsh...

Ja zaberu kozhnyj tv³j atom
Peretvor’us’ — ³ stanu katom
Vohnyshcha ³skry — na vybux³vku
Znaj, ja spal’u!
(Stal’ lomka j kryxka)
Strymujus’ led’ —
Pot³m zalyshus’...
Po¿du het’
Kolys’ — v³dkryvshys’...

—«—
Sk³l’ky raz³v, sebe shukajuchy,
Ja sebe vtrachaju?
Sk³l’ky tebe, tebe shukajuchy,
Ja ne pom³chaju?

... Ja styknulas’  ³z p³dl³st’u, zl³st’u.
Ja doteper ne znala.
Ja bula — d³vchynka.
Otzhe, styslo,
Ja ³shche ne koxala.

Ja pereplutala dn³ ³ rech³.
Ja sebe znov zbyraju.
Znovu sebe (³ tebe, do rech³)
Znovu ja zabuvaju...

—«—
Na zhal’, v³kna blymajut’ nadto xtyvo.
Da j ja ne p³du na nyx. Dosyt’. Vpala.
Shche raz prodyvl’us’ “Krym³nal’ne chtyvo” —
Bahato shcho ja rozum³ty stala.

Na zhal’, men³ zruchno v moºmu sv³t³.
Na zhal’,  ja odna. Azh zanadto v³l’na.
² zhalem po sklu zhal’uz³ rozshyt³ —
Nytky ³z kanatamy rvu kr³z’ b³l’ ja...

Ja znaju, teper telefon — m³j voroh.
V³n takozh movchyt’, jak ³ xtyv³ v³kna...
² zhal’uz³ kryjut’ lysh ml’avyj morok,
J zhytt’a, do jakoho ja shche ne zvykla...

Zaplutan³ dumkamy-pavutynn’am
Vyblyskujut’ sxovan³ v n³ch bazhann’a.
² v³kna-z³rky kvolym merext³nn’am
Nahadujut’, shcho ja taka — ostann’a...

—«—
Nebo take beztalanne
² sv³tankovo-nezdarne.
Vse, shcho jomu prytamanne —
Zverxn’o dyvytys’ na nas.

...Pravyl’no — zverxu — my mensh³.
V³rno my z nebom — ne r³vn³.
² xtos’ zavzhdy bude pershym.
² xtos’ zavzhdy b³l’sh na¿vnym...

...Nebo obozhn’uju. V³rysh?!
V neb³ bula — ujavl’aºsh?!
Nebo...
Joho ne zupynysh
Nav³t’ jakshcho ³ l³taºsh...

—«—
Sn³h prosto padav
Zuxvalo dumajuchy,
Shcho zmozhe v³dshtovxnutys’a
v³d zeml³

Raptom — zarydav,
vodnochas mr³juchy,
Shchob des’ buv vohnyk
v tumann³j ³ml³

A ja — zazhurena
Jak optym³stka
P³dtrymujuchy ³m³dzh,
Kazala,
Shcho sn³h tane,
A ne sl’ozy...

...Pot³m zaxot³los’a
Z’ºdnatys’a z zemleju,
Zuxvalo dumajuchy,
Shcho zmozhu v³dshtovxnutys’a...



Марія Козлова. Поезія (avantGarde / odisseja postfuturyzmu) / Nеабищо the best : поезія, проза / Упоряд.: Левченко О.Ґ., Стронґовський І.Ю. - Житомир : [б. в.], 2003. - 56 с. - (Бібліотека ЖОО СТМУ "Ліґа АртіС" ; вип. 6). - С.39-40.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Людмила Золотюк, Галина Левченко. Коли «Бридкий» не бридкий (відгук на виставу). Стаття з часопису "Філео+Лоґос" ("Люблю+Слово") #16 (2011)

Коли «Бридкий» не бридкий Коли: 29 грудня 2010 року, о 18:00. Хто вчинив:  Молодіжний театр «1-а студія» . Ролі виконували: Світлана Полі...