субота, 29 червня 2019 р.

Олена Свінціцька. Проза з часопису "Філео+Лоґос" ("Люблю+Слово") #6 (2004)

Олена СВІНЦІЦЬКА

Ходжу по битому склі
Ходжу по білому снігу, як по битому склі. Ходжу по битому склі, як по білому снігу. Небезпека, страх, кров... Холоне, крижаніє душа, але розум усе осягає.
– Що ти спізнала в житті? – питає Лілі, смакуючи французьке шампанське. – Ти куштувала дорогі вина, тобі дарували сукню за кілька сот доларів, ти побувала в чужих краях, як перелітна птаха... Ти хотіла вбити когось?
Я... Я спізнала любов, відчувши блаженство і тугу, я заглянула в прірву безвихідності, але втрималась... Я спізнала все, бо любила, але мене ніколи не любили так, як би мені цього хотілося. Тому я ще чекаю, тому я живу так, ніби ходжу по білому снігу, як по битому склі.

Самотність
Інколи дивишся на розлитий водою світ, де нерозмитими лишилися тільки думки, і сльози підступають під горло. „Ну що ти шукаєш у цьому світі, бідний блукачу? Що сподіваєшся знайти, адже й шляхи можуть бути манівцями , принаймні три із них? Яка сила штовхнула тебе у світ доріг, де вже не однієї зазнав поразки , і чому не хочеш повернутися додому? Чому не бажаєш зажити звичайним мирним життям, що тобі заважа? Невже самотність?”
Що таке самотність? Я рідко задумуюсь над цим питанням тоді, коли залишаюсь сама вдома і відчуваю тиху самоту, жовту, як осіннє листя, сіру, як дощ, холодну, як сніг. Буває вона незвична ота самотність. Коли лишаєшся сам на сам з кімнатою, без вірного друга, і відчуваєш якусь гіркоту на душі, тобі хочеться плакати, та не можеш, адже вже доросла. Хочеться особливого, гарного зворушення, хоч і знаєш: те гарне – біль у душі. За кожне гарне, вділене тобі у світі, майже завжди треба платити мішок гіркоти, отож і гарного мимоволі починаєш остерігатись: відходиш від світу, залишаєшся в собі, і тоді тобі нічого не треба, тільки самота. Саме вона стає твоєю найкращою подругою життя – назавжди.
Ось так люди стають самотніми, гублять упевненість у житті. І все-таки задалося б, що в тих сіро-зелених товщах я щось бачу. Ніби розмиті білі стіни, наче палац, який казково вивищується від землі до неба. Прислухалась і почула тиху, але напрочуд гармонійну музику. Так, у тому палаці співали: то був не такий спів, який знала я. Був то спів великої природи, спів трави, дерев, листя, водяних струмків. Була то музика, яка не тривожить серця, а втихомирює його...



Олена Свінціцька. Проза / Філео+Логос (Люблю+Слово): Літературний часопис філологічного факультету Житомирського державного університету імені Івана Франка. - 2004 - #6. - 52 с. - С.29-30.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Людмила Золотюк, Галина Левченко. Коли «Бридкий» не бридкий (відгук на виставу). Стаття з часопису "Філео+Лоґос" ("Люблю+Слово") #16 (2011)

Коли «Бридкий» не бридкий Коли: 29 грудня 2010 року, о 18:00. Хто вчинив:  Молодіжний театр «1-а студія» . Ролі виконували: Світлана Полі...