субота, 17 березня 2018 р.

Броніслав Вітусевич. Вірші: Якби у мене плуг такий, Гіркий спогад, Муха в жмені

Броніслав ВІТУСЕВИЧ 

Народився 30 серпня 1927 року. Розпочав літературну діяльність 1949 року. 33 роки переслідувався орґанами КДБ за антирадянські погляди. Пенсіонер. За фахом художник. Автор двох збірок гумористичної поезії "Феба і Беба" (вид. "Волинь", 1999 р.) та вибраних творів "Соборний дзвін" (вид. "Волинь", 2000 р.).


Якби у мене плуг такий

Якби у мене плуг такий,
Щоб ним світ зла й неправди розорати,
Орав би я, не їв, не пив,
Не присідав би спочивати.

Переорав би все у прах,
Ногами злісно потоптав би!
Неправду, кривду, злий закон
В безодню назавжди загнав би!

Піт, обтираючи з чола,
У вірному пориві свому
Я на коліна б впав в той час
Молитись Богові Святому.

Після того було б мені
Нестрашно йти в сиру могилу.
Знаючи те, що мій нарід
Побачив волю справжню, милу!

Якби у мене плуг такий,
Щоб ним світ зла й неправди розорати.
Орав би я, не їв, не пив,
Не присідав би спочивати.
1980 р.


Гіркий спогад

Дуже-дуже посварились
Семен й Семениха.
Собі сваркою тією
Наробили лиха.
Собі лиха, людям сміху.
Всі сміялись з того,
Як Семениха тікала
Від свого старого.
А старий запінивсь! Люто
Кричить, дорікає...
Стара йому дулі тиче,
Злісно поглядає.
На стару старий сердито.
Пожбурив мітлою!
Стара йому прямо в очі
Лийнула водою!
Старий стару макітрою!
Стара після того
Сковорідку запустила
На свого старого!
Старий стару намірився
Схопити за спину,
Стара вислизнула, втекла
В сарай, під драбину!
Увесь свій вік в ложці й мисці
Бідна стара мала
За те, що дівкою колись
З іншим хлопцем постояла.


Муха в жмені


Дід піймав муху на вікні.
Затиснув у жмені.
Сміючися запитав
В своєї баби Фені;
"Відгадай, що у руці?
До трьох раз рахую.
Відгадаєш, знай, за те
Тебе поцілую".
Баба сплюнула у бік:
"Не буду гадати,
Бо не хочу, щоб ти ліз
Мене цілувати!".
Дід муху випустив з долоні.
Подивився строго:
"Це ти така?
Їй Богу
Я не знав оцього!
О, тепер у мене ти
Будеш пам'ятати
Як потрібно в обійсті
Діда шанувати.
Ні води, ні дров тобі
Не буду носити,
Ні клепати сапу, а ні
Онуків глядіти!".
Баба крутить головою:
"Дурницю верзе.
Не будеш ти:
Буде інший
Цілувать мене".



Броніслав Вітусевич. Вірші: Якби у мене плуг такий, Гіркий спогад, Муха в жмені / Перевесло : поезія, проза, ґрафіка : літературно-поетичний альманах / Житомирський обласний елітарний літературний клуб "Перевесло" імені Олени Теліги ; упоряд.: Руссу Г.В., Левченко О.Ґ., Васьковська Н.В., передм.: Васильчук С.К., післям.: Левченко О.Ґ. - Житомир : видання газети "Віче", 2003. - 96 с. - С. 25-26. - (Бібліотека обласного громадсько-політичного часопису "Віче" ; вип. 1)

Немає коментарів:

Дописати коментар

Людмила Золотюк, Галина Левченко. Коли «Бридкий» не бридкий (відгук на виставу). Стаття з часопису "Філео+Лоґос" ("Люблю+Слово") #16 (2011)

Коли «Бридкий» не бридкий Коли: 29 грудня 2010 року, о 18:00. Хто вчинив:  Молодіжний театр «1-а студія» . Ролі виконували: Світлана Полі...